מטחים לבאר שבע ואשדוד | בפיקוד העורף מחדדים נהלים

    חדשות קול חי 3 Comment on מטחים לבאר שבע ואשדוד | בפיקוד העורף מחדדים נהלים

    על רקע הדיווח כי ישראל הסכימה להצעה המצרית על הפסקת אש החל מ 21:00, ארגון הטרור הג'יאד האסלאמי ירה בדקות האחרונות מטח רקטות נוסף לעבר באר שבע, אשדוד ועוטף עזה | דיווחים על מספר נפילות שגרמו לנזקים

    צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדקות האחרונות נורו מטחי רקטות כבדים לעבר עוטף עזה, אשדוד, ולראשונה מתחילת המבצע גם לבאר שבע ונתיבות. אזעקות הופעלו גם בנס ציונה וראשון לציון. והיו יירוטים גם מעל גוש דן. המטח מגיע ברקע הדיווחים על כך שישראל הסכימה להצעת המצרים להפסקת אש החל מ 21:00 בערב, וכעת ממתינים לתגובת הג'יאהד האיסלאמי.

    בגל הירי האחרון דווח על נפילה ליד הים באשדוד. כפר מימון פגיעה ישירה בבית ללא נפגעים. יבנה נפילה של מיירט ללא נפגעים. באר יעקב נפילה ללא נפגעים.

    שוטרי תחנת יבנה מבודדים כעת זירה ובה שרידי רקטה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר איתור שרידים ברחוב ללא נפגעים.

    ממועצת אשכול נמסר: מהמטח האחרון לעבר אשכול- נפילה אחת ליד בית, נזק נגרם לרכוש. כמו כן עקב פגיעה בקו חשמל בדרום המועצה ישנה הפסקת חשמל במספר ישובים. נפל של מיירט כיפת ברזל נפל באחד הישובים ונזק קל נגרם לבתים. בכל המקרים, אין נפגעים בגוף.

    בכבאות והצלה מדווחים על שריפות קוצים בעקבות נפילות בשדות קוצים. לוחמי האש מתחנות נתיבות ואשקלון פועלים במספר אירועים בהם מתרחשות שריפות קוצים בעקבות נפילות, לוחמי האש עובדים במקום תחת ירי ואזעקות ונמצאים בשטח פתוח. הצוותים מגנים על הישובים הסמוכים מפני התפשטות השריפה, פועלים ע"פ הנחיות ההתגוננות מירי טילים וממשיכים בפעולות כיבוי עד להשגת שליטה.

    במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים כל העת בתקיפות. בתיעוד ניתן לראות כלי טיס תוקף שתי עמדות לשיגור פצצות מרגמה של ארגון הטרור גא״פ ברצועת עזה:

    video
    play-sharp-fill

    בצל הדיבורים על הפסקת אש, מבצע עלות השחר נמשך ובפיקוד העורף מתריעים מפני שאננות דווקא בזמנים אלו. בפיקוד העורף מבקשים להדגיש לציבור "איננו יודעים עוד כמה זמן המבצע יימשך ועל לנו להיכנס לשאננות, גם שעות של שקט או דיבורים על מאמצים להפסקת אש לא צריכים להשפיע על רמת הערנות להנחיות פיקוד העורף. מספיקה התרעה אחת שבה לא נפעל לפי ההנחיות כדי לסכן את חיינו וחיי הקרובים לנו ועל כן נדרש להמשיך להקפיד על ההנחיות המצילות חיים."

    חשוב לדעת כי בכל מקום יש דרך התגוננות ע"פ "הכי מוגן שיש". במקרה שמתקבלת התרעה בשטח פתוח ונמצאים רחוק מהמבנה המוגן יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים, ככל שתהיו קרובים יותר לקרקע, כך הסיכוי שתיפגעו מרסיסים נמוך יותר, לכן, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים עשר דקות – לא פחות" מדגישים בפיקוד העורף.

    בנוסף, בעת הישמע התראה נדרש לשהות ולהמתין במרחב 10 דקות! לא פחות. מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. כמו כן, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול על הקרקע ועלול להימשך דקות אורכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

    למידע נוסף ניתן לפנות למוקד הטלפוני הייעודי שנפתח עבור המגזר החרדי שמספרו 104 שלוחה 6.

    בהכנת הידיעה השתתפו: איתי גדסי קובי פינקלר אייל ראובן נתי קאליש ובנצי לייזרוביץ'.



    3 תגובות

    מיין תגובות